Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

torsdag 2 maj 2013




    En plats,
    en själ
    Av en endaste enda

    I spåren av Vivaldi
    Det är allt,
    som finns kvar

    Jag återvänder alltid
    till skönhetens oändliga
    Här och då, då och nu, just så

    Ljuvliga skratt bakom rädslans mod
    Ögon som lyser,
    en fullkomlig skatt

    Jag är i det ständiga
    Precis som du
    Frid i det förrädiska

    Havet i vindarnas storm bor ju också här
    Det är hit jag söker mig
    Vid en bergskam, vid namn Kullaberg


    /M



14 kommentarer:

  1. Kullaberg. Jag sprang där som barn och går där som vuxen.
    Ser du en kvinna med röd jacka och två taxar, kom fram och jag ska ge dig en kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet - Min eviga pussgurka - jag lovar!!!
      Ser jag dig, jag springer i din famn.

      /Marie

      Radera
  2. Vackert, vemodigt, vidsynt... KRAM/L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loll - Ja, om jag nu kan säga så. Och nu du.
      Min bästa kram tillbaka!


      /Marie

      Radera
  3. Jag tappar andan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne - Ja, det är lätt att man gör det.
      Magiskt place.


      /Marie

      Radera
  4. Har så svårt att beskriva känslan jag får. Det är som att sitta mitt i ett kaos och känna frid. Som att allting annat rör sej utom jag. Jag är jordad i ingenting, jag sitter fast men är ändå lös. Kanske har jag hittat något som är jag?! Något att hålla fast i, oavsett. Och varför skriver jag alltid långa själviska monologer på din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann - Hahaha, goding du!
      Själviska monologer? No way, babe!
      Tycker om dina kommentarer, tycker om att det "rör om" och kanske till och med "triggar" igång
      ditt huvud...

      Var glad över ditt tillstånd, att du känner som du gör - du lever här och nu i allt som är någonstans...
      Släpp inte det.

      Stor kram!


      /Marie

      Radera
  5. Dina bilder och dina ord triggar alltid igång mitt huvud. Men också mitt hjärta. Mellan varven är det faktiskt så att de får själen att dansa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Ann...

      Om du visste vad du gör mig glad. Så glad.
      Och du, jag vet att din själ dansar, oavsett...

      Puss!

      /Marie

      Radera
  6. Vilken vacker bild, trädet som en brud...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gabrielle - Så vackert beskrivet. Som poesi för mina ögon...

      Jag var inne och kikade på "Den Blinde Argus" - hur har jag kunnat missa den sidan?
      Tack!


      /Marie

      Radera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.